Új jelszó kérése
Facebook
Így keressen minket:

Alkatrészbolt, szerviz:

Győr, Szt. Imre út 104.

h-p: 8-17h

szo: 9-13h

 info@citybike.hu

Alkatrész: +3620/427-5-973


Szerviz: +3620/26-11-333 

(csak javításon lévő motorok miatt)


Ruházat, felszerelés, kiegészítő:

+3620/45678-0-9

Győr, Szt. Imre út 69/B

h-p: 8-17h

szo: 9-13h

 info@citybike.hu


Nem találtam amit kerestem - KATT IDE

Bankkártyás fizetés utánvétnél

A GLS futárnál az utánvét összegét kifizetheti bankkártyával is !

Online kártyás fizetés
Hírlevél kérése
Regisztráció:

Regisztráció: KATT IDE

Kereskedők, szervizek, szerelők, szakemberek

FIGYELEM!

Partnerek jelentkezését várjuk, akik az áruházunkban található termékekkel dolgoznak, felhasználják, értékesítik.

Kínálunk:

- nagy számú, gyakran használatos alkatrészt - raktárról

- kedvező viszonteladói árakat

- azonnali kedvezményt

- kényelmes rendelést

- szakmai hátteret

Kérjük erre a szövegre kattintva töltse ki a vásárló regisztrációs űrlapot,

adja meg elérhetőségeit.

REGISZTRÁCIÓ - ITT

Mielőbb felvesszük Önnel a kapcsolatot, regisztráljuk és így már árakkal együtt böngészhet termékeink között.

Tanúsítvány
SSL Certificate

Akkumulátor téli karbantartása

Hogyan tárold télen az akkumulátorodat, hogy megnöveld az élettartamát

 

Mint tudjuk annál rosszabbat nem is tehetünk egy akkumulátorral, mint hogy állni hagyjuk. Pedig a téli hónapok alatt mikor a motort nem használjuk pont ez következik be. Elég, ha pár hónapig rá sem nézünk és búcsút is inthetünk az akksinknak. Hogy ez ne következzen be, pár hasznos tippel szeretnénk segíteni ebben.

Ha az akkumulátorunkat hosszabb ideig töltés nélkül tároljuk, a lemezeken az apró ólomszulfát kristályok nagyobb darabokká állnak össze, ezek pedig már nehezen alakíthatók vissza, így előbb-utóbb az egység tönkremeneteléhez vezetnek. A kisebb szulfátosodást megoldja, ha egészen kis árammal töltjük napokon keresztül – ezt regeneráló töltésnek nevezzük.

Arra is nagyon figyeljünk, hogy a tárolás során a feszültség ne essen 10,5 volt alá, ugyanis akkor az akkumulátor visszafordíthatatlan károsodását szenved. Azt mindenképpen meg kell említeni, hogy az akkumulátor egyéb okokból is lemerülhet. Például elég egy hibás egyenirányító, amely engedi elfolyni az áramot az akkumulátor felől a tekercseken keresztül a test felé, vagy egy rosszul bekötött utólagos kiegészítő, ne adj isten egy nagyobb áramfelvételű riasztó. Emiatt ha a motort hosszabb ideig nem használjuk, kössük le a negatív (test-) kábelt az akksiról. Egy akkumulátor élettartama általában 3-4 év. A szulfátosodás és az iszaptérben felhalmozódó, leülepedett réteg folyamatosan csökkenti a teljesítményét, sőt, ha az előbbi szintje eléri a lemezekét, bekövetkezik az azonnali véget jelentő cellazárlat.

Mit lehet tenni?

Az akkumulátor folyamatos pusztulása ellen úgy védekezhetünk, ha rendszeresen feltöltjük. Sajnos az, ha havonta egy fél órára a garázs előtt elindítjuk és járatjuk a motorunkat nem biztos, hogy elég a töltéshez, ezért ajánlott akkumulátor töltőt használni. A nagy áruházakban főleg csak autóakkumulátorokhoz használható töltőket árulnak, amelyek azonban nem ajánlottak a motorkerékpárok akksijának töltéséhez. Az örök szabály az, hogy az akkumulátor kapacitásának legfeljebb egy tizedével szabad tölteni. Például ha a miénkre az van írva, hogy 12V/14 Ah, akkor legfeljebb 1,4 amperrel tölthetjük, többel nem. Sok motorban azonban még ennél is kisebb akku van, némelyiknek már a 0,8 Ah is sok lehet, ezért ha csak egy tulajdonságát nézzük meg a töltőnek, ez legyen az. A legjobbak az automata csepptöltők, amelyeken egész télen rajtahagyhatjuk az akksit. Ezek folyamatosan figyelik a töltöttségi szintet, és annak megfelelően automatán bekapcsolnak, illetve képesek regeneráló töltésre.

Hogyan növeljük az akksi élettartamát?

- Csak desztilát (ioncserélt) vízzel töltsük fel.
- Soha ne tároljuk huzamosabb ideig lemerülve, töltés nélkül.
- A tárolt akksit legkésőbb 30 naponta töltsük fel. Ha a motorban van, a tárolás idejére szedjük le a negatív sarut. Ha a motorba szerelt akksit töltjük, a másikat is szedjük le.
- A lusták vegyenek olyan töltőt, amihez jár töltőkivezetés. Csak rá kell dugni a töltőt, és kész.
- A szabad ég alatt tárolt motorok töltése nagyon fontos.
- Az akkumulátort tároljuk hűvös száraz helyen. A legjobb, ha az előszobában 10-15 °C-on el tudjuk helyezni a téli hónapokban.
- Ellenőrizzük a szellőzőcsövet. A cső megtörhet, becsípődhet vagy forró alkatrésztől megolvadhat. Pontosan csatlakoztassuk a kifolyóhoz, ugyanis a kijutó savas pára hamar szétmarhatja a környező alkatrészeket.
- Az akkumulátort mindig polaritáshelyesen csatlakoztassuk. A megfordításuk költséges károkat okozhat!
- Töltés után, ha nyitott cellás, akkor töröljük le a tetejéről az esetleges savas filmréteget.
- Az akksi csatlakozóinak korrózióját a minimálisra csökkenthetjük, ha az akksi kivezetéseit és a sarukat vékony rétegben úgynevezett póluszsírral kenjük be.
- Új akkumulátor üzembe helyezése előtt olvassuk el a használati utasítást és kövessük azt.
- Ha hosszú állás után nem indul pöccre a motor, ne tekerjük sokáig az önindítót, hanem egy-egy próbálkozás után várjunk 5-10 percet, hogy az akksinak legyen ideje magához térni. És ha hiába teker az önindító, de nem indul a motor, akkor azért nézzük meg a motorleállító gomb állását.


 

Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.