DID hajtásláncok – Prémium minőség és tartósság a motorkerékpárokhoz
A DID hajtásláncok a világ egyik legelismertebb motorkerékpár-láncai közé tartoznak. Innovatív technológiájuk, magas minőségük és széles választékuk miatt a motorosok és versenyzők első számú választása. Legyen szó sportmotorokról, túramotorokról, quadról vagy off-road használatról, a márka megfelelő láncot kínál minden felhasználási területre. A megfelelő méret és tömítési technológia kiválasztásával biztosítható a hosszabb élettartam, a kisebb karbantartási igény és a maximális teljesítmény.
Fontos információk a lánc kiválasztásánál:
A motor típusához ajánlott lánc hossza a gyári áttételre vonatkozik! Amennyiben más méretű lánckerék került felszerelésre, akkor az általunk ajánlott hosszúság nem passzolhat.
Rendelés előtt kérjük ellenőrizze a motorján jelenleg fent lévő lánc méretét (hosszúság, erősség). Amennyiben nem biztos a szükséges hosszúságban akkor rendeljen hosszabb (több tagú) láncot. Felszerelés előtt ismét hasonlítsa össze a leszerelt és az új láncot, próbálja rá mindkét lánckerékre is.
A lánc megfelelő rögzítése patent vagy nittelő szemmel megfelelő szerszámokat és szakértelmet igényel. Beszerelése szakszervízben ajánlott.
Megváltoztatott hosszúságú láncot nem tudunk visszavenni!
A lánc karbantartásához ajánljuk ápoló szereinket, melynek kínálata ITT található.
Bővebb információ az X-gyűrűs láncokról:
A D.I.D ZVM-X sorozat a szabadalmaztatott DID X-gyűrű tömítést használja. Nagyobb szilárdságú, mint a VX sorozat, és hatalmas nyomatékkal és lóerővel rendelkező nehézsúlyú motorkerékpárokhoz készült. Az X-Ring® csavaró hatása növeli a tömítési teljesítményt.
Felére redukált teljesítmény vesztés
(A normal “O” gyűrűs láncokhoz mérten)

A DID SZABADALMAZOTT “X” gyűrűs konstrukciója azzal, hogy el tud fordulni a felületek között és nem szorul meg, felére csökkenti a surlódást. A normál “O” gyűrűk és egyéb gyártók módosított “O” gyűrűi a súrlódás növekedésével fokozatosan befeszülnek a felületek közé, ezzel még tovább növelve a kopást. A “X” gyűrűk elfordulásának köszönhetően csökken a nyomás és minimalizálódik a teljesítményveszteség.
Az Egyesült Államokban a japán gyártó által regisztrált “X-gyűrű” szabadalma 1,5-2-szeres élettartamot garantál (a normál “O” gyűrűs láncokhoz viszonyítva).
Az “X” gyűrű négy érintkezési pontja nagymértékben megnöveli a gyűrű szigetelőképességét, így sokkal hatásosabban tudja kizárni a szennyeződéseket -a kenőanyagot pedig bent tartani- mint a többi “O” gyűrű. Az “X” gyűrűk kopásállósága és strapabírósága messze az “O” gyűrűs és a gyűrű nélküli láncok felé emelkedik.

A DID mérnökei folyamatosan fejlesztik a láncokat, hogy megfelelően tudják kezelni az óriási teljesítményt, amelyet napjaink motorkerékpárjai a láncra szabadítanak. Az új DID ZVM-X széria fejlesztésekor a “merevséget” tartották szem előtt. Hagyományos esetben a “húzószilárdsággal” jelölik a lánc teljes erősségét, bár a húzószilárdság csak egy laboratóriumi statikus mértékegység, mellyel a lánc vetemedési pontját határozzák meg. Másfelől a merevség a láncnak az a képessége, mely valójában megmutatja, hogy a lánc hogy képes elviselni azokat az erőhatásokat, melyek a való életben lépnek fel rajta motorozás közben. A megnövelt merevség tehát egyrészt jobb erőátvitelt jelent a motortól a talajig, másrészt jobban képes elviselni a terhelés alatt fellépő nyújtó erőket, és a teljesítményt, ezzel lépéselőnyhöz juttatva a nagy teljesítményű motorokat és pilótáikat.
