DID hajtásláncok – Prémium minőség és tartósság a motorkerékpárokhoz
A DID hajtásláncok a világ egyik legelismertebb motorkerékpár-láncai közé tartoznak. Innovatív technológiájuk, magas minőségük és széles választékuk miatt a motorosok és versenyzők első számú választása. Legyen szó sportmotorokról, túramotorokról, quadról vagy off-road használatról, a márka megfelelő láncot kínál minden felhasználási területre. A megfelelő méret és tömítési technológia kiválasztásával biztosítható a hosszabb élettartam, a kisebb karbantartási igény és a maximális teljesítmény.
DID láncok széles választéka – Mit jelentenek a láncméretek?
A láncok különböző méretekben és típusokban érhetők el, hogy minden motorkerékpárhoz megtalálható legyen a megfelelő hajtáslánc.
A leggyakoribb méretek és felhasználásuk:
- 415 – Könnyű súlyú lánc kisebb teljesítményű motorokhoz, robogókhoz és minimotorokhoz.
- 420 – Alacsony és közepes teljesítményű motorkerékpárokhoz, például 50-125 köbcentis motorokhoz.
- 428 – Középkategóriás motorkerékpárokhoz és off-road használatra ajánlott.
- 520 – Sportmotorokhoz és középkategóriás túramotorokhoz ideális.
- 525 – Erősebb túramotorok és nagyobb sportmotorok számára készült.
- 530 – Nagy teljesítményű és nehéz motorkerékpárokhoz kifejlesztett hajtáslánc.
A megfelelő méret kiválasztása kritikus a motorkerékpár teljesítményének és élettartamának szempontjából, ezért érdemes a gyártó ajánlásait követni.
A DID láncok típusai és előnyei:
A DID három fő lánckategóriát kínál, amelyeket a felhasználási mód és a tartósság igénye szerint választhatunk:
Gyűrű nélküli láncok:
- Kiváló ár-érték arány.
- Kevésbé ellenálló a kopással és a szennyeződésekkel szemben.
- Alacsony súrlódású és könnyű, így versenyzéshez ideális.
O-gyűrűs láncok
- Speciális gumitömítéssel ellátott láncszemek biztosítják a kenőanyag bent tartását.
- Hosszabb élettartam és kevesebb karbantartást igényel.
- Kisebb súrlódás, így megfelelő választás közúti motorokhoz és túramotorokhoz.
X-gyűrűs láncok
- Az X-alakú tömítés jobb kenést és kisebb súrlódást biztosít.
- Hosszabb élettartam és nagyobb terhelhetőség, ideális nagy teljesítményű motorokhoz és versenyhasználatra.
- Jobb ellenállás a szennyeződésekkel és a hőhatásokkal szemben.
DID láncok rövidítéseinek jelentése:
Ezek a különböző rövidítések jelzik a lánc típusát és jellemzőit:
- S – Alap, gyűrű nélküli, nem tömített lánc, max. 250 ccm-es motorkerékpárokhoz.
- NZ, NZ3 – Gyűrű nélküli, extra erős, versenyláncok. NZ - max. 100 ccm motorig, NZ3 - max. 150 ccm-es motorkerékpárokra ajánlott.
- V (O-gyűrűs) – Klasszikus O-gyűrűs tömítés a hosszabb élettartamért, 50-125 ccm-es motorokhoz.
- D, HD – Gyűrű nélküli, nagy terhelhetőségű, nagyobb szilárdságú láncok, max. 250 ccm-ig ajánlott a használatuk.
- VX, VX3 – Fejlett X-gyűrűs technológia, sport- és túramotorokhoz. A VX jelöléssel ellátott termékek max. 350 ccm-ig és 40 Le-ig ajánlottak, míg a VX3 láncok max. 800 ccm-es motokerékpárokhoz használhatók biztonsággal 125 Le teljesítényig.
- ATV – X- gyűrűs, ATV és quad modellekhez fejlesztett változat max. 600 ccm-ig.
- ZVM-X, ZVM-X2 – X-gyűrűs, prémium kategóriás termék, versenyhasználatra és nagy teljesítményű motorokhoz.
- DZ2 – Gyűrű nélküli, erősített, kiváló minőségű lánc max. 450 ccm-es enduro és krosszmotorokhoz.
- ERVT, MX, ERT3 – Kifejezetten verseny- és terephasználatra fejlesztett speciális láncok kross és enduro motorokhoz.
Fontos információk a lánc kiválasztásánál:
A motor típusához ajánlott lánc hossza a gyári áttételre vonatkozik! Amennyiben más méretű lánckerék került felszerelésre, akkor az általunk ajánlott hosszúság nem passzolhat.
Rendelés előtt kérjük ellenőrizze a motorján jelenleg fent lévő lánc méretét (hosszúság, erősség). Amennyiben nem biztos a szükséges hosszúságban akkor rendeljen hosszabb (több tagú) láncot. Felszerelés előtt ismét hasonlítsa össze a leszerelt és az új láncot, próbálja rá mindkét lánckerékre is.
A lánc megfelelő rögzítése patent vagy nittelő szemmel megfelelő szerszámokat és szakértelmet igényel. Beszerelése szakszervízben ajánlott.
Megváltoztatott hosszúságú láncot nem tudunk visszavenni!
A lánc karbantartásához ajánljuk ápoló szereinket, melynek kínálata ITT található.
Bővebb információ a VX sorozatú láncokról:
A VX sorozatú lánc egy nagyszerű váltási lehetőség a gyári erősségű lánchoz képest. Ez a DID legnépszerűbb és legszélesebb körben használt láncunk mind a terepen, mind a terepmotorokon. A szabadalmaztatott DID X-gyűrű tömítési technológiának köszönhetően a legnagyobb és leghosszabb láncélettartamot biztosítja.
Felére redukált teljesítmény vesztés
(A normal “O” gyűrűs láncokhoz mérten)

A DID SZABADALMAZOTT “X” gyűrűs konstrukciója azzal, hogy el tud fordulni a felületek között és nem szorul meg, felére csökkenti a surlódást. A normál “O” gyűrűk és egyéb gyártók módosított “O” gyűrűi a súrlódás növekedésével fokozatosan befeszülnek a felületek közé, ezzel még tovább növelve a kopást. A “X” gyűrűk elfordulásának köszönhetően csökken a nyomás és minimalizálódik a teljesítményveszteség.
Az Egyesült Államokban a japán gyártó által regisztrált “X-gyűrű” szabadalma 1,5-2-szeres élettartamot garantál (a normál “O” gyűrűs láncokhoz viszonyítva).
Az “X” gyűrű négy érintkezési pontja nagymértékben megnöveli a gyűrű szigetelőképességét, így sokkal hatásosabban tudja kizárni a szennyeződéseket -a kenőanyagot pedig bent tartani- mint a többi “O” gyűrű. Az “X” gyűrűk kopásállósága és strapabírósága messze az “O” gyűrűs és a gyűrű nélküli láncok felé emelkedik.

A DID mérnökei folyamatosan fejlesztik a láncokat, hogy megfelelően tudják kezelni az óriási teljesítményt, amelyet napjaink motorkerékpárjai a láncra szabadítanak. Az új DID ZVM-X széria fejlesztésekor a “merevséget” tartották szem előtt. Hagyományos esetben a “húzószilárdsággal” jelölik a lánc teljes erősségét, bár a húzószilárdság csak egy laboratóriumi statikus mértékegység, mellyel a lánc vetemedési pontját határozzák meg. Másfelől a merevség a láncnak az a képessége, mely valójában megmutatja, hogy a lánc hogy képes elviselni azokat az erőhatásokat, melyek a való életben lépnek fel rajta motorozás közben. A megnövelt merevség tehát egyrészt jobb erőátvitelt jelent a motortól a talajig, másrészt jobban képes elviselni a terhelés alatt fellépő nyújtó erőket, és a teljesítményt, ezzel lépéselőnyhöz juttatva a nagy teljesítményű motorokat és pilótáikat.
