Mikor érkezik meg a csomagom?
Magyarországon a feladást követő munkanapon kerül kiszállításra a csomag. A GLS hétfőtől péntekig munkaidőben szállít.
Mi történik, ha nem tartózkodom otthon a kiszállítás időpontjában?
Ha a címzett az első kiszállításnál nem tartózkodik a megadott címen, akkor a futár értesítőt hagy, és egyéb rendelkezés hiányában visszaviszi a depóba a csomagot.
Az értesítőben megtalálja a csomagszámot és a GLS elérhetőségét. Ha felveszi a kapcsolatot telefonon vagy írásban a GLS-sel, azonnal egyeztetheti a következő kiszállítást. Ha a feladó a csomagfeladásnál megrendelte a FlexDeliveryService szolgáltatást, számos kézbesítési mód közül választhat a Kézbesítési Rendelkezés online felületen.
Ha az utolsó kiszállítás is sikertelen, a csomag visszakerül a feladóhoz.
Ritkán vagyok otthon. Hogyan tudom átvenni a csomagot?
Megrendelésnél kérheti a munkahelyére is a csomagszállítást vagy ha megoldható, a szomszéd is átveheti a csomagot (az Ön meghatalmazása alapján). De közvetlenül kérheti csomagját GLS CsomagPontba vagy GLS Automatába is, mint alternatív kézbesítési címre.
A GLS átadja a szomszédnak is a csomagot?
Szóbeli vagy írásbeli meghatalmazás esetén a futár megkísérli a szomszédnak átadni a csomagot, aki természetesen aláírással igazolja a csomag átvételét. A futár értesítőt hagy Önnek, amiben értesíti, hogy melyik szomszéd vette át a csomagot. Ha a GLS a csomagfeladásnál kapott e-mail címet és/vagy mobilszámot a feladótól (az Ön beleegyezésével), a GLS tájékoztatja Önt a kiszállítás időpontjáról és egyéb adatokról.
A GLS átviszi a csomagot GLS CsomagPontba vagy GLS Automatába is?
Igen.
Ha sem Ön, sem a szomszéd nem tudja átvenni a csomagot, bizonyos esetekben lehetősége van átirányítani a csomagot egy GLS CsomagPontba vagy GLS Automatába.
Ha a feladó megrendelte a FlexDeliveryService szolgáltatást, a GLS küld Önnek egy SMS-t vagy e-mailt, a GLS Delivery Manager honlap elérhetőségével. Ezen keresztül választhat különböző kézbesítési lehetőségek közül - többek között kérheti a GLS CsomagPontba vagy GLS Automatába történő átirányítást is. Az átirányítást követő 5 munkanapon belül átveheti a csomagot a kiválasztott GLS CsomagPontban vagy GLS Automatában.
Figyelem: GLS CsomagPontban a csomagot csak érvényes személyi okmányokkal veheti át!
Hol találom a legközelebbi GLS CsomagPontot vagy GLS Automatát?
A GLS CsomagPont és GLS Automata keresővel egyszerűen megnézheti, hol van a legközelebbi GLS CsomagPont vagy Automata.
GLS CsomagPont és Automata keresés
Más is átveheti a csomagot a GLS CsomagPontban?
Igen. Érvényes, írásos meghatalmazással más is átveheti a csomagot, amely tartalmazza az Ön nevét és címét, valamint az átvevő nevét és címét. A meghatalmazott személynek rendelkeznie kell érvényes személyi okmánnyal.
Más is átveheti a csomagomat GLS Automatából?
Igen. Önnek csak át kell adnia az átvevő személy részére a csomagszámot és rekesz kinyitásához szükséges hozzáférési kódot.
Nem érkezett meg a csomagom. Mit tehetek?
Először kérjük, ellenőrizze az online csomagkeresőben a csomagja státuszát. Ezt a csomagszám ismeretében teheti meg, ha ismeri azt – ha nem, kérjük, a feladót kérdezze meg. Lehet, hogy nem tartózkodott otthon, amikor a futár kiszállította a csomagot, ezért kérjük, nézze meg, kapott-e értesítőt. Az értesítőből megtudja, hol van a csomagja – pl. a szomszédja vette át vagy visszakerült a GLS depóba. Az értesítőn megtalálja továbbá a csomagszámot is, amellyel használhatja a csomagkeresési funkciót. Ha a feladó megrendelte a csomaghoz a FlexDeliveryService szolgáltatást is, e-mail értesítőt is küldünk Önnek. Az üzenet tartalmaz egy linket, ahol online kiválaszthatja a következő kézbesítési lehetőséget.
Ha a csomagkeresés nem hoz eredményt, telefonon vagy írásban is érdeklődhet. Kérjük, hívja a címzetteknek fenntartott ügyfélszolgálatot a (+36 29) 886 700 telefonszámon. A csomagszám segít a konkrét ügy megválaszolásában, kérjük, ha lehet, adja meg kollégánknak.
Utánvétösszeget lehet-e bankkártyával rendezni?
Igen, lehet bankkártyával vagy hitelkártyával fizetni a GLS futárnál lévő mobilterminálon keresztül.
Továbbá: a bankkártyás fizetés jelenleg több GLS CsomagPontban megoldott.
Sérülten érkezett a csomag. Mit tudok tenni?
A GLS csak abban az esetben fogad el reklamációt, ha a csomagon külsérelmi nyom látható, pl. kiszakadt a doboz.
Ha bármilyen sérülést talál a csomagoláson, kérjük, az átvételnél ellenőrizze a csomag tartalmát. A futár kárjegyzőkönyvet vesz fel a csomagátadásnál.
Amennyiben megsérült vagy elveszett a csomagja, kérjük, töltse ki a megfelelő űrlapot:
Nem találok választ a kérdésemre. Hol kaphatok további információt?
A GLS a címzettek részére külön ügyfélszolgálatot tart fenn. Kérjük, hívja a (+36 29) 886 700 telefonszámot.